Turkmensahra

  ترکمنصحرا

??????? ??????? ?? ??? ?? ???? ?? ??????



روزنامه همشهری: برخي از بانوان ورزشكار شهرستان آق قلا با انتقاد از بي تفاوتي خانواده ها نسبت به ورزش بانوان در اين شهرستان، آن را محصول بي توجهي مسؤولا ن به ورزش اين گروه عنوان كردند.
اين بانوان ورزشكار كه از ذكر نامشان خودداري كردند، عامل اصلي اين بي توجهي را بافت فرهنگي سنتي حاكم بر فضاي شهرستان آق قلا  مي دانند.
تعدادي از اين بانوان در گفت وگوهاي جداگانه اي با اشاره به اينكه هر فرهنگي تعصبات خاص خود را دارد، اظهار داشتند: عرصه ورزش بانوان با توجه به ويژگي هاي خاص آن، بيش از بقيه عرصه ها دچار محدوديت و ممنوعيت است. اين محدوديت ها در خانواده هاي با سطح فكر پايين بيشتر مشهود است.
بانوان ورزشكار آق قلا  با تاكيد بر اينكه خانواده ها نسبت به ورزش بانوان و فوايد ورزش در اين شهرستان توجيه نيستند، مسؤوليت عقب ماندگي و رشد نيافتن ورزش بانوان در اين شهرستان را متوجه مسؤولا ن دانستند.
به گفته آنان، مسؤولين تاكنون اقدام مثبتي در جهت توجيه ورزش بانوان و فوايد آن در نزد خانواده ها و در نتيجه رشد و پيشرفت آن انجام نداده اند.اين ورزشكاران ادامه دادند: مسؤولين براي رشد ورزش بانوان در اين شهرستان به ندرت جلساتي را تشكيل مي دهند و مصوبات جلسات نيز پس از مدتي به فراموشي سپرده مي شود.
بانوان ورزشكار آق قلا يكي ديگر از دلا يل استقبال نكردن از ورزش بانوان در نزد برخي از خانواده ها را نبود امكانات برشمردند. آنها از مسؤولين خواستند با توجيه و بيان فوائد ورزش بانوان و در اختيار گذاشتن امكانات جهت استقبال خانواده ها از ظلمي كه به ورزش اين قشر مي شود، جلوگيري كنند.
در همين زمينه كاملي سرپرست اداره تربيت بدني شهرستان آق قلا  گفت: اين اداره سال گذشته با همكاري صدا و سيما چند گزارش از ورزش آمادگي جسماني تهيه كرد كه بازتاب خوبي در سطح خانواده ها داشت. همچنين با توزيع بروشورهاي علمي و ورزشي در سطح آموزشگاه ها، نسبت به توجيه ورزش بانوان در سطح شهرستان اقدامات مناسبي انجام شده است.
سرپرست اداره تربيت بدني شهرستان آق قلا  در خصوص ميزان استقبال خانواده ها از ورزش بانوان پس از اجراي اين برنامه ها هيچ اشاره اي نكرد.
فاطمه سن سبلي، مشاور فرماندار آق قلا  در امور بانوان گفت: من تازه مشغول به كار شده ام و از فعاليت هاي انجام شده آگاهي ندارم.
وي خواستار مصاحبه با معاون فرماندار آق قلا  شد.
همچنين بابا آل هوز شهردار آق قلا  با اعلا م اينكه تاكنون امكانات اوليه مانند خودرو در مواقع لزوم از سوي شهرداري در اختيار اداره تربيت بدني گذاشته شده است، خواستار توجه جدي اداره تربيت بدني به ورزش بانوان شد.
حميد ميرزاعلي، سخنگوي شوراي اسلا مي شهر آق قلا  در خصوص اقدامات انجام شده از سوي اين شورا در جهت حمايت از ورزش بانوان گفت: در اعتبارات سالا نه بودجه اي براي حمايت از ورزش بانوان در نظر گرفته شده است. متاسفانه تاكنون هيچ اقدامي از سوي اداره تربيت بدني و كميسيون امور بانوان شهرستان در جهت حمايت از ورزش بانوان مشاهده نشده است.
وي از ضعف مديريت سرپرست اداره تربيت بدني شهرستان آق قلا  انتقاد كرد.
الهه قيناقي، مسؤول امور ورزش بانوان اداره كل تربيت بدني گلستان، اقدامات انجام شده در جهت حمايت از ورزش بانوان را تنها در سطح واگذاري امكانات ورزشي از جمله توپ و آن هم با حمايت مديركل و بودجه اندكي كه سالا نه از سوي سازمان به آنها تعلق مي گيرد، برشمرد.
تعداد بانوان ورزشكار سازمان يافته شهرستان آق قلا ، ۱۰۶ نفر است كه اين تعداد در ۵ رشته ورزشي آمادگي جسماني، كاراته، واليبال، كوهنوردي و فوتسال با يكديگر به رقابت مي پردازند. شهرستان آق قلا  با جمعيتي حدود ۱۵۰ هزار نفر در شمال استان گلستان واقع شده است.


استفاده از مطالب اين سایت با ذکر منبع بلامانع مي باشد