<p dir="rtl" align="center"><b> <font size="5" face="Times New Roman" color="#000080"><span lang="fa">???? </span> ???????????? ????? ????? ?????? ?? ????? ????? ??</font></b></p>
 Turkmensahra

  ترکمنصحرا

????  ???????????? ????? ????? ?????? ?? ????? ????? ??



تهران- خبرگزاري كار ايران
هزاران نمازگزار تهراني امروز پس از پايان نمازجمعه به سوي سفارت انگليس راهپيمايي كردند.
به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك ايلنا از مقابل ساختمان سفارت، حدود 200 تا 300 نفر پليس ضد شورش در مقابل سفارت مستقر شده‌‏اند.
بر اساس اين گزارش، تجمع‌‏كنندگان كه سعي دارند از خيابان پشت سفارت، به اين مكان نزديك ‏شوند با سر دادن شعارهايي مانند: "سفير انگلستان، اخراج بايد گردد" و "سفارت انگليس، اشغال بايد گردد" انزجار خود را از هتك حرمت حرم اميرالمؤمنين امام علي(ع) و حمله نظاميان اشغالگر به شهر‌‏هاي مختلف عراق از جمله شهر مقدس‌‏ نجف اشرف ابراز كردند.
جمعيت معترض همچنين به سوي سفارت انگليس، سنگ پرتاب كردند.
دقايقي پيش صدايي شبيه انفجار نيز شنيده شد. شاهدان عيني مي‌‏گويند معترضان اقدام به پرتاب بمب دستي به سوي سفارت انگليس كرده‌‏اند.
در پي اين اقدام، نيروي انتظامي با پرتاب گاز اشك‌‏آور به مقابله با معترضان پرداختند. تجمع‌‏كنندگان نيز در كوچه‌‏هاي منتهي به خيابان فردوسي آتش روشن‌‏كرده‌‏اند. علت اين اقدام جلوگيري از تأثيرات گاز اشك‌‏آور عنوان شده است.
خيابان فردوسي از يك چهارراه بالاتر توسط چند دستگاه اتوبوس بسته شده و مأموران نيروي انتظامي مستقر در محل، به جمعيت معترض، اجازه نزديك‌‏شدن به سفارت را نمي‌‏دهند.
نيروي انتظامي و پليس ضد شورش با استقرار در خيابا‌‏ن‌‏هاي فرعي و حتي كوچه‌‏هاي سفارت انگليس آمد و شد عابران پياده را تحت كنترل دارند و اجازه نزديك‌‏شدن به موتورسواران و عابران پياده از شعاع چند صد متري به سوي سفارت داده نمي‌‏شود.
عده‌‏اي از تجمع‌‏كنندگان كه قصد نزديك‌‏شدن به سفارت انگليس را داشتند و با ممانعت نيروهاي انتظامي حاضر در محل مواجه شدند به سوي سفارت گوجه‌‏فرنگي پرتاب كردند.
برخي از معترضان كه اقدام به تجمع در خيابان‌‏هاي اطراف سفارت كرده‌‏اند در اعتراض به تهيه عكس و تصوير از اين تجمع اقدام به سنگ‌‏پراكني به سوي عكاسان و تصويربرداران مظنون كردند.
جمعيت معترض همچنين از دقايقي پيش با سر دادن شعارهايي مانند " أين العباس واويلا، حسين(ع) تنهاست واويلا " به عزاداري و سينه‌‏زني پرداختند.

كشف كوكتل‌‏مولوتف در تجمع امروز؛
تجمع اعتراض‌‏آميز در برابر سفارت انگليس پايان يافت

تجمع اعتراض‌‏آميز در برابر سفارت انگليس در تهران به خشونت كشيده شد
بيانيه پاياني تجمع‌‏كنندگان مقابل سفارت انگليس:
مقام معظم رهبري و مراجع نظر خود را درباره اعلام آمادگي دانشجويان براي جهاد با متجاوزان و تكليف شرعي آنان اعلام كنند

پرتاب نارنجك به سوي سفارت انگليس؛
كاركنان سفارت پرچم انگليس را پايين كشيدند

حضور فرماندهان نيروي انتظامي در برابر سفارت انگليس؛
جمعيت معترض خواستار تكرار "سيزدهم آبان‌‏ماه 58" است

سخنگوي سفارت انگليس در تهران:
سفارت هيچ تصويري از تظاهركنندگان تهيه نكرده‌‏است


استفاده از مطالب اين سایت با ذکر منبع بلامانع مي باشد