Turkmensahra

  ترکمنصحرا

استاندار گلستان:
فعاليت مطبوعاتي مصونيت ندارد



خبرگزاري دانشجويان ايران - ايران
استاندار گلستان گفت: فعاليت مطبوعاتي در كشور بدون هزينه نيست و مصونيت ندارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مهندس محمدهاشم مهيمني در همايش خبرنگاران استان گلستان به مناسبت روز خبرنگار افزود: كسي كه وارد اين حرفه مي‌شود، ناگزير به پرداخت هزينه‌اي است كه در حوزه‌ي اجتماعي و سياسي متقبل مي‌شود.
وي تصريح كرد: مطبوعات بايد تلاش كنند تا تاثيرگذاري خود را افزايش دهند؛ كه البته در اين مسير مي‌بايست منتظر هزينه‌هاي ناشي از اين تاثيرگذاري باشند.
وي با اشاره به نقش اصلي مطبوعات يادآور شد: پيام رساني و آگاهي‌بخشي، مهم‌ترين كاركرد مطبوعاتي است.
مهندس مهيمني خاطرنشان كرد: انعكاس درست اخبار، رعايت حدود و حقوق، امانتداري در مطالب، نقد و تحليل بر اساس آمار از اهم مواردي است كه بايد به شكل جدي در تهيه‌ي اخبار رسانه‌ها مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به نوع كاركرد خانه‌ي مطبوعات خاطرنشان كرد: كاركرد خانه‌ي مطبوعات صنفي است و دولتي نيست.
استاندار گلستان اضافه كرد: خانه‌ي مطبوعات مي‌بايست با كمترين توقع و پرهيز از خصلت دولتي‌ها، بيشترين تلاش را در عرصه‌ي تقويت مطبوعات استاني انجام دهد.
مهندس مهيمني با اشاره به اهميت نقش خانه‌ي مطبوعات در تقويت مطبوعات استاني اضافه كرد: اين نهاد مدني مي‌تواند نقش موثري در توسعه‌ي كيفي و كمي مطبوعات استاني ايفا كند.
به گفته‌ي وي، اين تشكل صنفي به عنوان يك نهاد مدني نوپا در استان مي‌تواند براي ترويج، تعميم و توسعه‌ي فرهنگي استاني نيز گام بردارد.
وي با اشاره به تعداد اندك نشريات استاني يادآور شد: اگرچه تعداد نشريات استاني محدود است، اما سرعت اطلاع رساني آنان مطلوب است.
مهندس مهيمني ادامه داد:‌ با استفاده‌ي حداكثر از ظرفيت‌هاي موجود و افزايش كيفي نشريات استاني مي‌توان كمبود را در استان جبران كرد.
وي با تاكيد بر لزوم تعامل خانه‌ي مطبوعات با دستگاه‌هاي اجرايي، افزود: خانه‌ي مطبوعات استان، مي‌تواند با تعامل و همكاري با مديران دستگاه‌هاي اجرايي قدمي موثر در جهت تقويت مطبوعات استاني بردارد.
استاندار گلستان يادآور شد: مطبوعات نيز مي‌توانند عامل تاثيرگذار و قدرتمندي براي تعامل هرچه بيشتر دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي مردمي شود.
مهندس مهيمني در پايان با مطلوب خواندن وضعيت رو به رشد مطبوعات استان افزود: جرايد استاني به سمت بالندگي و توسعه به پيش مي‌روند.


استفاده از مطالب اين سایت با ذکر منبع بلامانع مي باشد